دکتر غلامرضا همتیان

رییس اداره دامپزشکی شهرستان میامی

آدرس: ابتدای جاده میامی، شاهرود جنب دادگستری

تلفن تماس:32623639

 

  • 1402/08/18 - 13:03
  • تعداد بازدید : 409
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسن هاشم زاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان سمنان:

699738 راس دام سبک و سنگین در 552 کد واحد تحت پوشش استان سمنان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر حسن هاشم زاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین از تاریخ 1402/05/01 لغایت 1402/07/15با مشارکت بخش خصوصی در کل استان سمنان صورت پذیرفت.

ایشان افزود: در این فاز 296  کد واحد اپیدمیولوژیک دارای دام سبک و همچنین256 کد واحد دارای دام سنگین مجموع 184 کد واحد روستایی و 72 کد واحد زیر مجموعه دام( بعنوان صنعتی) در سطح استان با پوشش 90% جمعیت گاو و گوساله و 70% گوسفند و بز مورد واکسیناسیون قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با سرعت انتشار نسبتا بالا و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان به بهره برداران است و راه پیشگیری آن رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای و واکسیناسیون به موقع دامها می باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان بیان کرد: در این طرح که شامل مایه کوبی دامهای سنگین و سبک در واحدهای تحت پوشش استان بود بود تعداد 664562 راس دام سبک و تعداد 35176 راس دام سبک علیه این بیماری واکسینه شدند که با توجه به واکسیناسیون حداکثری دامهای سنگین و سبک در شهرستانهای استان و ایجاد سطح ایمنی مناسب در جمعیت دامهای هدف انتظار می رود در آینده بتوان تا حد بسیار مطلوب از این بروز یا انتشار بیماری پیشگیری نمود.

دکتر هاشم زاده در پایان عنوان نمود: رعایت مسائل بهداشتی در راستای عدم ورود دامهای بیمار به محل دامداری، رعایت اصول قرنطینه ای اهم از کنترل ورود و خروج افراد و ماشین آلات به محل دامداری، ضدعفونی وسایل ورودی دامداری و همچنین فعال نمودن حوضچه ضدعفونی ورودی دامداری را از مهم ترین موارد پیشگیری از این بیماری بوده و به دامداران و عاملین خرید و فروش دام توصیه نمود از حمل دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی از مبدا جداً خودداری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان سمنان,اخبار شهرستان سرخه,اخبار شهرستان مهدیشهر,اخبار شهرستان آرادان,اخبار شهرستان گرمسار,اخبار شهرستان دامغان,اخبار شهرستان شاهرود,اخبار شهرستان میامی,اخبار صفحات ادارات شهرستان,اخبار اصلی اسلایدر اصلی
  • کد خبر : 310331
کلمات کلیدی
saeed khabbaz

saeed khabbaz

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید